Právo na vaší straně

Reklamace/e-shopy: Čtvrtá reklamace notebooku

13.1.2017

Opakovaná reklamace

Dobrý den, 3x jsem reklamovala notebook se stejnou vadou, 3x mi byl opraven a vrácen. I po této třetí reklamaci nefunguje tak jak má. Pokud tam půjdu počtvrté, mám nárok na vrácení peněz ihned? Prodavačka mi řekla, že musím čekat na vyjádření jejich servisu, dřív že mě nemůže peníze vrátit. Myslím si, že porušuje občanský zákoník, že ona jako prodávající mě musí vrátit peníze ihned a vše si se servisem vyřídit dodatečně. Prosím vás o odpověď, jestli jsem v právu já, nebo ona. Děkuji, Romana Pávková.

Dobrý den, bohužel je prodávající v právu a peníze Vám musí vrátí až po uznání reklamace. Je to z toho důvodu, kdyby náhodou reklamace nebyla uznána. Reklamační řízení však musí být ukončeno do 30 dní od podání reklamace, a pokud bude reklamace uznána, máte nárok na vrácení peněz. O tuto možnost jste mohla požádat již při třetí reklamaci. Zákon totiž stanovuje, že pokud stejnou závadu reklamujete třikrát, u třetí reklamace můžete odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněz.