Právo na vaší straně

Reklamace/e-shopy: Úhrada balíčku který nikdy nedorazil

27.6.2018

Ztracený balík

Dobrý den, chtěla bych požádat o právní radu ohledně obchodního práva. Objednala jsem si po telefonické nabídce balíček doplněku stravy od firmy Helvetia - http://www.helvetia.cz/ První balíček dorazil, zaplatila jsem na účet uvedený na složence a po několika dnech jsem pravidelný odběr zrušila. Bylo mi však zděleno, že už mi poslali další balíček, ten však nikdy nedorazil. Začaly mi chodit upomínky o nezaplacení zásilky, bohužel jsem z časových důvodů zareagovala asi až na třetí s tím, že mi balíček nedorazil a tudíž nic nezaplatím. Helvetia to předala nějaké vymahatelské společnosti Creditexpres a ta mi teď vyhrožuje soudem, pokud nezaplatím již asi dvojnásobnou částku. Že mi nic nedorazilo je jim jedno, prý je závazná telefonická objednávka a objednané zboží musím zaplatit, ať ho mám nebo ne. Jsem opravdu povinná zaplatit již asi dvojnásobnou částku, nebo mám nějakou šanci se bránit? Soudit se samozřejmě nechci, ale pokud bych měla nějaké právní argumenty, které by dokazovali, že jsem v právu, mohla bych je společnosti Creditexpres zaslat a třeba by přestaly vyhrožovat. Pokud ale nemám právně šanci, tak raději zaplatím a příště si dám na podobné zasílání čehokoliv bez záruky, že mi to dorazí, velký pozor. Předem moc děkuji za odpověď a přeji hezký den. Vladana Šmídová

Dobrý den,

bohužel pro správné vyhodnocení Vaší složitější situace by bylo zapotřebí více informací a také záleží, co bylo ujednáno se společností Helvetia, případně jak byly upraveny otázky zaplacení kupní ceny v obchodních podmínkách a další otázky prokazování. Omlouváme se, že Vám nemůžeme více pomoci.