Právo na vaší straně

Reklamace/e-shopy: Reklamace bot

17.7.2015

Neuznaná reklamace

Dobry den ,chtel bych vas pozadat o radu .Dal sem boty na reklamaci a pri vyzvednuti sem dosel k prodejne a ta je uzavrena ...asi po 14 dnech me dosli boty postou s vyjadrenim napsane od nevim koho jednoduse a strucne boty jste znicil pouzivanim (asi 30x sem je mel ,vada :praskani podrazky ,vytrhavani latky a podobne )...tak sem se nastval poslal sem boty zpet a napsal sem panovy e mail jestli tohle opravdu mysli vazne a asi mesic sem nedostal odpoved a ani boty e shop funguje ...Tak sem se chtel zeptat co ted muzu delat dala ...dekuji

Vážený pane,

z Vašeho popisu si nejsem jistý, zda jste takto vyjádřil nesouhlas s reklamací nebo zboží opětovně reklamoval. V případě opětovné reklamace má prodejce lhůtu pro vyřízení reklamace 30 dnů. Nevyjádřil-li se v této lhůtě, jedná se o podstatné porušení smlouvy a ze zákona Vám náleží právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení kupní ceny. Bylo-li ovšem zboží vráceno s Vaším vyjádřením, že nesouhlasíte se způsobem vyřízení reklamace a prodejce Vám nyní neodpovídá, bude nejlepším řešením požádat o vrácení bot a následně ty předat znalci k vyhotovení znaleckého posudku. V žádosti o vrácení bot nedoporučuji uvádět, že se chystáte boty předat znalci, neboť prodejci v takovém případě mnohdy zadržují boty déle, než je nutné. Svou žádost můžete formulovat, třeba tak, že jste ztratil naději v kladné vyřízení reklamace z důvodu průtahů a požadujete zaslat boty zpět. V případě, že bude znalecký posudek dokládat skrytou vadu bot, můžete je společně s tímto posudkem reklamovat u prodejce a žádat také proplacení částky, kterou jste vynaložil na vyhotovení posudku. Neuzná-li prodejce reklamaci ani takto, nezbude Vám nic jiného, než se svého práva domáhat soudní cestou.