Právo na vaší straně

Reklamace/e-shopy: Vady na zakoupeném novém vozidle

14.6.2018

Koupě automobilu Reklamace automobilu

Dobrý den, 29.3. jsme zakoupili nový automobil s pohonem benzín + LPG s montáží přímo při výrobě. Po dvou a půl měsících provozu, auto nejde občas přepnout na pohon LPG a musíme jezdit na benzín Při návštěvě prodejce nám, bylo řečeno, že o chybě vědí a že se vše řeší. Ať tam auto necháme na jeden dva dny, vyčistí plynovou soustavu a vrátí nám ho zpět. Vzhledem k tomu, že značková prodejna a servis, kde jsme auto koupili je 60 km od našeho města / tzn. 120 km cesta tam a zpět /a vzhledem k tomu, že na auto výrobce poskytuje záruku pouze dva roky a zároveň je asi předpoklad, že se závada bude opakovat, jaké máme možnosti? Děkuji Hercíková

Dobrý den,

jako spotřebitelé máte nárok na proplacení účelně vynaložených nákladů spojených s oprávněnou reklamací. Tyto náklady jsou chápány jako ty nejmenší nutné, což vzhledem k předmětu reklamace bude ve Vašem případě zřejmě výdaj za spotřebované pohonné hmoty. Vzhledem k Vaší závadě zatím nemáte možnost odstoupit od smlouvy, takové volby byste mohli využít až v případě, pokud zboží nemůžete řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad. Pak byste měla právo na dodání nové věci bez vad, výměnu její součásti, nebo odstoupení od kupní smlouvy, pokud by to nebylo zjevně nepřiměřené.

S pozdravem Vaše nároky. cz