Může za zpožděný let cestovka nebo letecká společnost?

Koupili jste si zájezd s cestovní kanceláří a hned při odletu vás potkalo zpoždění na letišti? V takovém případě máte při splnění základních podmínek nárok na odškodnění, které se může vyšplhat až na 600 eur za osobu. K zodpovědnosti je však potřeba hnát dopravce, nikoliv cestovní kancelář.

Pokud si koupíte zájezd u cestovní kanceláře, očekáváte obvykle plný a maximální servis od začátku do konce. O to více vás pravděpodobně naštve, když se problémy objeví už při odletu na letišti.

Několikahodinové zpoždění letu vám dozajista zkazí náladu a vysněný zájezd se na nějakou dobu promění v utrpení. Právě na tyto případy však pamatují zákony, které vám garantují finanční odškodnění, pokud zpoždění překročí tři hodiny.

Výše odškodnění, které můžete získat, se pohybuje od 250 do 600 eur v závislosti na délce letu. Tyto peníze vám však musí vyplatit letecký dopravce, pokud je zpoždění způsobeno okolnostmi, které dopravce mohl ovlivnit.

To platí i pro lety, které si cestující koupil jako součást zájezdu. I v takovém případě tak musíte odškodnění požadovat po dopravci, se kterým jste letěli, nikoliv po cestovní kanceláři. Ta je zpravidla zodpovědná za celý zbytek pobytu.

Kompenzaci za zpožděný nebo zrušený let musíte uplatnit nejpozději tři roky po skončení letu, často se však stává, že se dopravci vymlouvají a nechtějí cestujícím odškodnění vyplatit, i když na něj mají nárok. V takovém případě se můžete obrátit na nás. Naši právníci vám kompenzaci vymohou a předem za právníka nemusíte nic platit!

Zadejte případ k posouzení nároku zdarma

Zpět na seznam
Novější: Ve hře jsou sekundy! Nárok na odškodnění máte od tří hodin zpoždění
Starši: Zpoždění letu pro opilost pilota? Máte nárok na odškodnění